برو اول

روغن نارگیل ، سالم ترین روغن روی کره زمین !

روغن نارگیل ، سالم ترین روغن روی کره زمین !

روغن نارگیل به عنوان سالم ترین روغن روی کره زمین معرفی شده است .

هر جا که درخت نارگیل می روید ، مردم ارزش این ماده غذایی و داروی حاصل از آن را درک می کنند .در طول قرن ها مردم  خواص درمانی این میوه را ارج نهاده اند .

نام علمی :

کوکوس نوسیفرا Cocos nucifera نام علمی نارگیل است .کاشفان اسپانیایی آن را کوکو نامیده اند که به معنای صورت میمون می باشد .زیرا نارگیل به دلیل داشتن سه جزمشخص بسیار شبیه به میمون است .

این روغن که منبعی غنی از فیبر، مواد معدنی و ویتامین هاست حاوی بیش از 90 نوع روغن اشباع شده می باشد. با توجه به دکتر وستون چربی های موجود در نارگیل برخلاف چربی های اشباع ساخته شده در دست  انسانها به شکل طبیعی درست شده اند .در این تحقیق آمده است ساکنان جزایر اقیانوس آرام جنوبی که مقادیر بالایی از نارگیل را در رژیم غذایی شان دارند ، از سلامت قلبی عروقی  بالایی برخوردارند .

اسید لوریک ، ماده موجود در روغن نارگیل در شیر مادر نیز یافت می شود.این همان ماده ایست که به تشکیل سیستم ایمنی نوزاد کمک می کند .این ماده همچنین منبعی غنی از تری گلیسیریدهای زنجیر متوسط می باشد .

روغن نارگیل در هر دو حالت استفاده بیرونی یا درونی ( خوراکی) فواید زیادی برای سلامتی دارد .

مراقبت از مو

در هندوستان این روغن را به پوست سر می مالند .این کار از شوره سر جلوگیری می کند ، موهای آسیب دیده را درمان می کند و به عنوان نرم کنننده عمل می کند .

مراقبت از پوست

ماساژ پوست صورت و بدن با این روغن چروک شدن و افتادن پوست را به تعویق می اندازد .این روغن به درمان مشکلاتی از قبیل پسوریاریس ، اگزما ، حساسیت های پوستی و پوست خشک کمک می کند .این روغن ماده اصلی بسیاری از محصولات بهداشتی گران قیمت می باشد .

کاهش وزن

روغن نارگیل متابولیسم را تقویت کرده ، در حالی که فشار روی پانکراس را از بین می برد کارکرد تیروئید را بهبود می بخشد .از آنجا که این روغن حاوی اسیدهای چرب کوتاه و متوسط است به از دست دادن وزن اضافه کمک می کند .به گفته تحقیقی در مجله "لیپید "، 40 زن که به همراه ورزش ، روغن نارگیل را در رژیم غذایی خود گنجاندند چربی دور شکم خود را از دست دادند.

سلامت قلب

روغن نارگیل هم چنین به علت داشتن چربی های اشباع بالا حاوی 50 درصد اسید لوریک است که از کلسترول بالا و فشار خون بالا جلوگیری می کند .بر خلاف دیگر چربی های گیاهی این روغن باعث افزایش سطح LDL نمی شود .این روغن جراحات وارده به رگ ها را کاهش می دهد و درنتیجه مانع تصلب شرائن می شود .

هضم

چربی های اشباع موجود در روغن نارگیل از رشد قارچ و انگل که باعث ایجاد مشکلات در هضم و سندرم روده تحریک پذیر می شوند  ، جلوگیری می کند .این روغن به جذب آمینواسیدها ، ویتامین ها و مواد معدنی کمک می کند .

ترمیم

زمانی که این روغن روی جراحات استفاده می شود لایه محافظی روی زخم ایجاد می کند که از نفوذ خاک  ، ویروس و باکتری ها جلوگیر ی کرده ، و با تکرار این کار بهبود را سرعت می بخشد.

روغن نارگیل برای آشپزی

به گفته دکتر جوزف مرکولا روغن زیتون برای استفاده در سالادها مناسب است ولی هنگام گرم شدن متغیر است .در حالیکه روغن نارگیل برای پخت و پز عالیست .به گفته او چربی های غیر اشباع از قبیل ذرت ، آفتاب گردان و کانولا هنگام گرم شدن هم مواد سمی و هم چربی های ترانس تولید می کنند.تنها روغنی که در حین گرم شدن ثابت است و کیفیت خود را از دست نمی دهد .روغن نارگیل است .