برو اول

11 رفتار مناسب برای داشتن پوستی زیبا

11 رفتار مناسب برای داشتن پوستی زیبا

11 رفتار مراقبت از پوست که باید همین حالا شروع کنید تا سالیان سال پوستی زیبا و درخشان داشته باشید .

بعضی وقتها عادت کردن به بعضی چیزها می تواند به نفع شما باشد .دکتر میشل گرین از دانشگاه منهتن عادت ها یی راکه برای داشتن پوستی سالم و زیبا باید داشت اینگونه می شمارد :

مراجعه به دکتر پوست
اگر تا حالا اینکار را نکرده اید بلافاصله یک وقت از دکتر پوست بگیرید .این یک راه خوب و مطمئن برای درمان مشکلات پوست است .مراجعه مرتب به دکتر شما این فرصت را می دهد تا تغییرات پوست شما را دنبال کند و راهکار های مناسب برای درمان پوست شما ارائه کند .

خرید محصولات مناسب پوست 
مهم ترین قسمت شناخت پوست است .آیا پوست شما چرب ، خشک یا مختلط است ؟ پوست خود را بشناسید و محصول مناسب و مرتبط به نوع پوستتان را انتخاب کنید .

استفاده ازضدآفتاب 
دکتر گرین می گوید هیچ چیز به اندازه آفتاب پوست شما را پیر نمی کند . برای داشتن پوستی زیبا در سالهای آتی یک ضدآفتاب با  40 spf یا بیشتر را زیر کرم آریشی خود استفاده کنید .اینکار را هرروز انجام دهید .دقت داشته باشید که ضد آفتاب موجود درکرم پودرهای آریشی برای محافظت از پوست شما کافی نیست .

استفاده از سرم ها
اگر برای پوست از سرم ها استفاده نمی کنید همین امروز اقدام کنید و یک سرم مناسب تهیه کنید . سرم ها شامل موادی هستند که خیلی سریع جذب پوست می شوند .سرم ها می توانند روشن کننده ، ضد چروک و یا ضد لک باشند .سرم ضروری برای پوست خود را بیابید و استفاده از آن را شروع کنید .

مبارزه با پیری 
از مبارزه با چروک ها خسته شده اید ؟ زمانی که حس کردید پوست شما به درخشانی و زیبایی گذشته نیست باید رفتار پیشگیرانه آغاز نمایید .دکتر گرین معتقد است که استفاده از محصولات ضد پیری و ضد چروک بهتر است در دهه بیست زندگی آغاز شوند .

استفاده از ویتامین c  و رتینول 
ویتامین سی حاوی آنتی اکسیدان هایی است که باعث تولید کلاژن می شوند و رتینول هم چروک ها را برطرف کرده و حالت کشسانی پوست را زیاد می کند .برای داشتن پوستی جوان هر دو را باهم استفاده کنید .

اصلاح رژیم غذایی 
متاسفانه تمام توکسین هایی ( سمومی ) که شما  با مواد غذایی از قبیل الکل ، کافئین و سیگار وارد بدن می کنید روی پوست شما ظاهر می شوند .لطفا پوست خود را کمتر در معرض آلودگی ها و سموم قرار دهید .

خواب با بخور 
خوابیدن با یک دستگاه بخور می تواند پوست شما را از خشکی بی اندازه نجات دهد و آلودگی های محیطی را به حداقل برساند .

درمان با مداخلات پوستی به طور منظم 
ماسک ها می توانند اکسیژن پوست را بازسازی کرده و پوست را نرم کنند ماهی یک یا دوبار حتما از ماسک ها در مکان های حرفه ای استفاده کنید و هفته ای یکبار در خانه محصولات مطمئن را بکار ببرید .

مهربان بودن با پوست 
سابیدن محکم پوست نه تنها مشکلات شما را حل نمی کند بلکه اوضاع پوست را بدتر هم می کند . پوست شما به لایه بردارهای ملایم و حرکات دورانی با آرامش بیشتر و بهتر جواب می دهد .