برو اول

درمان های طبیعی برای پوست های خیلی خشک .

درمان های طبیعی برای پوست های خیلی خشک .

پوستتان خیلی خشک شده است .هیچ چیز آن را نرم و لطیف نمی کند ؟شاید لازم باشد مطلب زیر را بخوانید .
پوست خیلی خشک معمولا در هوای خیلی سرد اتفاق می افتد .سرما رطوبت پوست را می مکد .هرچند خشکی پوست  بعضی افراد به سرما مربوط نمی شود .رژیم غذایی بد ، ژنتیک و پیری فاکتورهایی برای خشکی پوست محسوب می شوند . گاهی دسترسی به کرم ها و یا لوسیون های خیلی عالی سخت می شود  و لازم است راه های طبیعی تری برای درمان یافت . بعضی درمان های طبیعی برای پوست های خیلی خشک از این قرارند :
روغن زیتون کاملا خالص 

 
روغن زیتون خالص سرشار از چربی ها ی مفید و آنتی اکسیدان هاست .روغن به منافذ پوست نفوذ کرده و پوست حساس و خشک را نرم می کند . روغن زیتون خشکی ،ترک ها و خارش ها را برطرف می کند . روغن زیتون خیلی خالص اولین نشانه های پیری را برطرف می کند . به قدری روغن لطیفیست که می توانید آن را روی پوست صورت هم بمالید . در ضمن این روغن را روی ناخن ها بمالید تا ناخن هایی سالم و محکم داشته باشید .
ما پیشنهاد می کنیم که روغن را  روی پوست مرطوب بزنید .بعد از دوش گرفتن مقدار زیادی روغن را روی پوست بزنید .با حرکات دورانی پوست را به آرامی ماساژ دهید .ماساژبه جذب بهتر روغن کمک می کند .شما همچنین می توانید مقداری شکر هم به روغن زیتون اضافه کنید .و از آن به عنوان اسکراب پوست استفاده کنید . این اسکراب پوست های مرده را جدا می کند و پوست زیرین نرم و لطیف را بیرون می آورد .
شیر پرچرب 


شیر حاوی ترکیباتیست که خشکی و خارش پوست را برطرف می کند .همچنین دارای ترکیبات ضد التهابی برای از بین بردن حساسیت و سوش پوست است .لاکتیک اسید موجود در شیرکامل سلول های مرده پوست را حل می کند .این ماده تجدید سلول ها را برای ایجاد پوستی جوان سرعت می بخشد .
برای استفاده از شیر کامل و پرچرب ، یک دستمال را در شیر سرد فرو کنید .دستمال را روی پوست خشک بگذارید و 5 دقیقه صبر کنید. این کار را هر شب انجام دهید تا زمانیکه پوست نرم شود .
عسل 


عسل یک نرم کننده جالب است .آنتی اکسیدان های قوی دارد و خواص ضد میکروبی آن به داشتن پوستی مرطوب و جوان کمک می کند .عسل همچنین ماده ایست که رطوبت را به خود جذب می کند .رطوبت را به پوست می دهد و سپس آن را می بندد .و نتیجه یک پوست بسیار نرم و لطیف همچون پوست یک نوزاد است .
قبل از حمام به تمام پوست بدن عسل بزنید ..حداقل 10 دقیقه صبر کنید و بعد کل بدن را با آب ولرم بشویید .( آب داغ پوست را خشک می کند ) این عمل را هر روز تا زمانیکه پوست خشک نرم و لطیف شود انجام دهید .
ماست 


درست مثل شیر ، ماست هم یک نرم کننده عالیست .( خامه هم همین خاصیت را دارد ) .ماست حاوی ترکیبات ضدالتهابیست و پوست را نرم می کند . همچنین چربی های سالم و مفیدی دارد که به جوانی و بازسازی پوست کمک می کند . ماست باز هم مثل شیر دارای لاکتیک اسید برای از بین جرم ها و سلول های مرده است .

برای استفاده از ماست ، قبل از حمام  آن را روی پوست خشک  بزنید .10 دقیقه صبر کنید و بعد با آب ولرم بشویید .
هر روز این عمل را تکرار کنید تا زمانیکه به لطافت دلخواه پوست خود دست پیدا کنید .
روغن نارگیل کاملا خالص 


این روغن دوست خیلی خوبی برای پوست شماست .میکروب ها را می کشد و از ترک پوست جلوگیری می کند .پوست ملتهب و تحریک شده را نرم می کند .روغن نارگیل پوست شما را عمیقا مرطوب می کند .
برای استفاده از این روغن و از بین بردن خشکی پوست برای همیشه ،  این روغن را شب ها قبل از خواب روی پوست بزنید .اگر خواستید این روغن را روی پاشنه  پا استفاده کنید پوشیدن جوراب های ضخیم را فراموش نکنید . صبح روز بعد پوست را با یک صابون ملایم و آب  ولرم بشویید .بعد ازدوش هم می توانید این روغن را روی پوست مرطوب استفاده کنید . 
منبع :healthydietbase.com
ترجمه : دست سبز