برو اول

درمان طبیعی پف چشم

درمان طبیعی پف چشم

پف چشم یا بادکردن اطراف چشم باعث می شود دورچشم پف کرده ، تیره ، خسته و چروک به نظر برسد .این اتفاق به دلایل مختلفی از قبیل استرس زیاد ، حساسیت دور چشم ،  تغییرات دید ، کم خوابی ، درد چشم و غیره می باشد .راهکارهای طبیعی برای درمان پف چشم پیشنهاد شده است :

راهکار 1
یک عددد سیب زمینی را حلقه حلقه کرده و روی چشم هایتان بگذارید.یا اینکه سیب زمینی خام را رنده کرده و داخل یک تنظیف گذاشته روی چشم هایتان بگذاریدو حدود 15 تا 20 دقیقه استراحت کنید.

راهکار 2
پدهای پنبه ای را داخل شیر سرد بکنید و هنگام استراحت روی چشم هایتان بگذارید.

راهکار 3
برای رهایی از پف دور چشم هر روز 8 تا 10 لیوان آب بخورید.این ساده ترین راه برای مرطوب نگه داشتن پلک ها و دیگر اعضای بدن است.

راهکار 4 
چای کیسه ای هم پیشنهاد خوبی برای رهایی از پف چشم است .دو عدد چای کیسه ای را بردارید و برای مدتی داخل آب سرد بگذارید .دراز بکشید .چشم هایتان را ببندید و کیسه ها را به مدت 10 تا 15 دقیقه روی چشم هایتان بگذارید.بعد صورتتان را با آب سرد بشویید .

راهکار 5 
دو برش خیار بردارد و به مدت 25 دقیقه روی چشم هایتان بگذارید.خیار خاصیت ضد التهابی و خنک کنندگی دارد.درنتیجه ذهن و چشم های شما را باز سازی می کند و به شکل طبیعی پف دور چشم را برطرف می کند.

راهکار 6
یک تا دو سفیده تخم مرغ خوب بزنید و به کمک یک دستمال دور چشم بمالید و منتظر شوید تا خشک شود .دور چشم را بشویید.این کار باعث می شود پوست دور چشم سفت تر شده و پف دور چشم شما کمتر دیده شود.

راهکار 7 
کمپرس آب سرد استفاده کنید دست خود را پر از آب کنید و روی صورت بپاشید .با این روش گردش خون پوست سریع تر می شود و چف دور چشم شما کمتر می شود.

راهکار 8 
خواب کافی ، 7 تا 8 ساعت در روز ، به شما کمک زیادی خواهد کرد .