برو اول

کیک لیمو ترش ، کیکی با طعم زندگی

کیک لیمو ترش ، کیکی با طعم زندگی

من از عاشقان لیموترش هستم .ولی هیچ فرقی نمی کنه، چه لیمو ترش دوست داشته باشید چه دوست نداشته باشید مطمئنم که عاشق این کیک می شوید .این کیک را هر کس امتحان کرده ، عاشق طعم و عطرش شده است ..بافتش شبیه کیک مادربزرگ است ولی عطر و طعم لیمو ترش  کیک را استثنایی کرده است . 

مواد لازم
تخم مرغ   4 عدد
کره     200 گرم 
شکر   2پیمانه
پوست لیمو ترش     یک سوم پیمانه
آرد   3 پیمانه 
آب لیمو ترش   یک دوم  پیمانه 
باتر میلک      سه جهارم پیمانه ( در دستور کیک  کدو حلوایی طرز تهیه باتر میلک آمده است .)
وانیل           1 قاشق چایخوری 
بکینگ پودر   یک دوم قاشق چایخوری 
جوش شیرین    یک دوم قاشق چایخوری ( اگر جوش شیرین نداشتید در کل یک قلشق و نیم چایخوری  بکینگ پودر استفاده کنید .)
نمک         1 قاشق چایخوری 
رویه :
شکر یک دوم پیمانه
آب لیمو ترش  یک دوم پیمانه 

کره  نرم شده را به همراه 2 پیمانه شکر به مدت 5 دقیقه می زنیم .بعد تخم مرغ ها را یکی یکی به مایع اضافه میکنیم .( بعد از هر تخم مرغ 1 دقیقه می زنیم )و پوست لیموی رنده شده را هم داخلش می ریزیم .  مواد خشک را  باهم مخلوط کرده الک می کنیم . در ظرفی دیگر وانیل ، آب لیمو ترش و باتر میلک را با هم مخلوط می کنیم .بعد آرد و باتر میلک را یک در میان به مایع مخلوط م یکنیم .کمی آرد ریخته هم می زنیم بعد کمی باتر میلک ریخته و هم می زنیم .با آرد شروع کرده و با آرد هم کار را تمام می کنیم .مایع شما باید این قوام را داشته باشد. 

مایع کیک را داخل قالب چرب و آرد پاشی شده می ریزیم .( چون رطوبت این کیک خیلی بالاست احتمال چسبیدن به قالب رادارد، پس قالب مناسب استفاده کنید و یا از کاغذ روغنی استفاده کنید. ) داخل فر گرم روی 180 درجه به مدت 50 دقیقه شاید کمتر می پزیم .لطفا تست پخت یادتان نرود .در فر را هرگز قبل از اینکه دو سوم زمان پخت سپری نشده باشد باز نکنید .

برای رویه (glaze)
یک دوم پیمانه شکر و یک دوم پیمانه آب لیمو ترش را می جوشانیم تا شکر ها حل شود .و روی کیک خنک شده می ریزیم .لطفا این رویه را روی قسمت کوچکی بریزید ، اگر طعم ترش و شیرینش را دوست داشتید روی همه کیک بریزید.من امتحان کردم و احساس کردم یک طعم بهشتی را تجربه می کنم .