برو اول

چگونه خاک کثیف شما را شاد می کند .

 چگونه خاک کثیف شما را شاد می کند .

میکروب های آنتی دپرسانت در خاک : چگونه خاک کثیف شما را شاد می کند . 

نویسنده : بونی ال گرانت 
ترجمه : دست سبز 

احتمالا تنها راه نجات از افسردگی مصرف داروهای ضد افسردگی نیست .محققان کشف کرده اند که خاک هم اثرات مشابهی روی مغز انسان دارد در عین حال بدون عوارض است و وابستگی فیزیکی هم ندارد .
درمان های طبیعی سالیان سال وجود داشته اند .این درمانها نه تنها برای بیماریهای فیزیکی بلکه برای بیماریهای ذهنی هم مرسوم بوده اند. در گذشته حکیمان چگونگی اثر این مواد دارویی را نمی دانستند .آنها فقط می دانستند که این درمان ها موثر هستند و باید انجام شوند . امروزه دانشمندان مدرن چگونگی تاثیر این گیاهان دارویی را بررسی کرده اند . اخیرا ثابت شده است که میکروب های موجود در خاک و بدن انسان ارتباط مثبتی با هم دارند .

میکروب های موجود در خاک و سلامتی انسان 

آیا شمامی دانید که در خاک آنتی دپرسانت ( مواد ضد افسردگی ) طبیعی وجود دارد ؟بله ماده ای به نام مایکروباکتریوم واکایی (Mycobacterium vaccae ) در خاک وجود دارد که می تواند اثرات مشابه فلوکستین را روی نورون ها داشته باشد .این باکتریوم موجود در خاک می تواند باعث ترشح سروتونین شود و شما را خوشحال و آسوده سازد . مطالعاتی روی بیماران سرطانی انجام شده است که گزارش داده است این بیماران بعد از ارتباط با خاک کیفیت زندگی بهتر و استرس کمتر داشته اند . 
کمبود سروتونین با افسردگی ، اضطراب ، اختلالات وسواسی و مشکلات دوقطبی ارتباط دارد .به نظر می رسد باکتریوم یک ضد افسردگی طبیعیست و عوارض جانبی هم ندارد . این ضد افسردگی ها می توانند خیلی آسان با بازی کردن در خاک استفاده شوند .
بسیاری از باغبانان به راحتی ادعا می کنند که باغ آنها سرزمین شادی و خوشبختی آنهاست .باغیانی یک عمل فیزیکی جهت کاهش استرس و بهبود دهنده زندگیست .حقیقت علمی پنهان در ورای باغبانی ادعای اعتیاد به باغداری را تثبیت می کند .این موضوع یعنی وجود مواد ضد افسردگی در خاک برای خیلی از ما که این پدیده را تجربه کرده ایم خیلی عجیب نیست . ( روزهای کودکی و بازی درگل و لای و آن شادی وصف ناپذیر را به یاد می آورم .همچنین بوی زمین باران خورده ، بوی خاک ، که چگونه انسان را سرشار از حس زندگی می کند .م)
تاثیرآنتی دپرسان های مایکروباکتریوم در خاک بر روی بیماری روده ، رشد شناختی و حتی آرتریت روماتوئید در حال بررسی است .

چگونه کثیفی ( خاک ) شما را شاد می کند ؟

میکروب های ضد افسردگی در خاک باعث بالا رفتن سطح سایتوکین می شود .سایتوکین هم باعث تولید بیشتر سروتونین می گردد.باکتریوم هم از طریق خوراکی و هم تزریق روی موش ها آزمایش شده است و نتایج کاهش استرس ، افزایش توانایی شناختی و تمرکز بهتر روی امور بوده است .
باغبانان باکتری را تنفس می کنند و به این طریق آن را وارد گردش خون خود می کنند .اگر به مطالعه روی موش ها رجوع کنیم اثر ضد افسردگی خاک تا 3 هفته بعد از تماس با آن حس می شود ..پس بیرون بروید و با خاک و خل بازی کنید تا حال و روز بهتری داشته باشید .

منبع : “Identification of an Immune-Responsive Mesolimbocortical Serotonergic System: Potential Role in Regulation of Emotional Behavior,” by Christopher Lowry et al., published online on March 28, 2007 in Neuroscience.