برو اول

تفکر مثبت را تمرین کنید!

تفکر مثبت را تمرین کنید!

شما نمی توانید هم فرد فوق العاده ای باشید و هم منفی باشید .پس یکی را انتخاب کنید .

برخلاف باور گذشتگان زندگی از یک سری حوادث اتفاقی تشکیل نشده است .افکار ، کلمات و اعمال بیشتر اتفاقات را باعث می شوند .و ما توانایی خارق العاده ای در شکل دادن زندگی خود بر اساس افکارمان داریم . زمانی بر زندگی خود تسلط خواهید داشت که بر ذهنتان مسلط باشید .
اما بسیاری ازمردم با این مسیله برای مدت طولانی درگیرند .ممکن است برای مدتی آن را تمرین کند و دوباره پس از مدتی به سراغ افکار پر از تردید و الگوهای منفی افکاری بروند . راه های زیر را برای داشتن افکار سالم و مثبت دنبال کنید .

بر روی یک عبارت مثبت تمرکز کنید و آن را مرتب تکرار کنید .

مغز ممکن است در پردازش چند جمله مثبت در یک روز دچار مشکل  شود . پس سعی کنید به مغزتان کمی استراحت بدهید و یک عبارت تاکیدی مثبت را به او بگویید . مثل " من خودم را دوست دارم " به محض اینکه چیزی منفی به سراغتان آمد به جای انرژی بد این عبارت مثبت را بکار ببرید .
سعی کنید در تمام طول روز زمانی که افکار منفی و یا احساس های بد در مورد خودتان به ذهنتان می رسد اینکار را انجام دهید .این عمل به تمرین نیاز دارد اما لطفا این متد را به مدت یک ماه و هرروز انجام دهید و بعد اثر شگفت انگیز آن را روی الگوهای فکری خود ببینید .

با اعمالی خود را سرگرم کنید که سطح زندگی شما را بالا ببرند .

اگر شما وقت آزاد زیادی داشته باشید به احتمال قوی مغز را گیج خواهید کرد زیرا چیزی برای سرگرم کردنش ندارید .مغز نیاز دارد که در فعالیت ها و اعمال مختلفی شرکت کند تا تیز و در حرکت بماند . شما می توانید ورزش کنید با دوستانتان و یا افراد مثبت و با انرژی بالا وقت بگذرانید ، کلاس یوگا بروید ، در خیریه ها فعالیت کنید .و در کل هر کار لذت بخش و مثبتی که کییفت زندگی شما را بالا می برد انجام دهید .مشغول بودن به ذهن کمک می کند که افکار مسموم را کنار بگذارد و به پرواز در آید . در نتیجه شما از تفکر افراطی دور خواهید شد .

یک روز نگار سپاسگزاری داشته باشید .

اگر به داستان انسان های موفق روی کره زمین گوش دهید می بینید که همه آنها نگاهی سپاسگزارانه و متواضع به زندگی دارند .و از چیزهای خیلی جزیی از قبیل داشتن هد فون برای موسیقی گوش کردن ، زمینی برای راه رفتن ، چشمانی برای دیدن و ... خوشحال و سپاسگزار هستند .آنها تمام این مسایل ریز را می شمارند و اجازه می دهند این انرژی باقی روز آنها را نیزفرا بگیرد .
هر شب قبل از خواب یا صبح ها هنگام برخواستن چند لحظه در سکوت بنشینید و تمام چیزهای مثبت و خوب زندگیتان را یادداشت کنید . این امر می تواند در دریافتی که شما از دنیا و خودتان دارید تاثیر عظیمی بگذارد .
افکار منفی را با افکار مثبت جایگزین کنید . 

حتی در بدترین اتفاقات هم می توان طرف مثبت اتقاق را دید و اینکار روز شما را بهتر می کند .برای مثال اگر بلایی سرماشینتان آمده می توانید همین که هنوز افرادی دارید که دوست دارید و می توانید صورتشان را ببینید خوشحال باشید .نه تنها در همان مورد و مشکل می توانید طرف های مثبت را ببینید بلکه می توانید به دیگر موهبت های اطرافتان نگاه کنید و سپاسگزار باشید .نگاه شما به دنیا بازتاب نگاه شما به خودتان است .پس آن زمان که به خود با دیدی مثبت بنگرید دنیای اطرافتان را متفاوت خواهید دید .

از خودتان بپرسید که آیا افکار کنونی شما را آزار می دهند یا به شما کمک می کنند .

آیا افکار شما به شما کمک می کنند که انگیزه بیشتری داشته باشید و نتایج مثبت بیشتری بگیرید .آیا ذهن و روح شما را تغذیه میکنند و یا اینکه باعث می شوند فکر کنید ناتوان و ناکافی هستید .بدون قضاوت الگوهای نرمال تفکر خود را مشاهده کنید و ببینید که آیا نیازی به تغییر الگوی تفکر دارید یا نه . احتمالا بیشتر افکار شما را ناراحت می کنند و یا به شما آسیب می رسانند . بیشتر مردم افکار اتوماتیک دارند و باید یاد بگیرند که توجه و تمرکز بیشتری روی فکرشان داشته باشند .شما می توانید تفکر مثبت ، تکرار عبارت های مثبت را شروع کنید و برای داشتن افکار بالا برنده و تغذیه کننده روح و روان بکوشید .

منبع : https://www.powerofpositivity.com
ترجمه : دست سبز