برو اول

نکاتی در درمان افسردگی

نکاتی در درمان افسردگی


برای رهایی  از افسردگی و داشتن احساس خوب شما هم باید نقش فعالی در طول درمان داشته باشید .شما و پزشکتان باید با هم و در یک تیم کار کنید .
البته ممکن است که شما به هیج وجه دلتان نخواهد فعال باشید .شما ممکن است در مورد کارایی درمان هم تردید داشته باشید .اما خودتان را هل دهید .افسردگی احتمالا شما را کم توان خواهد کرد .شرکت کردن در درمان یک راه خوب برای در دست گرفتن کنترل دوباره است .

مواردی که می تواند درجریان درمان افسردگی کمک کننده باشند :

محکم به درمان بچسبید .درمان معمولا بلافاصله جواب نمی دهد .داروهای ضد افسردگی اغلب تا 4 الی 6 هفته اثر نمی کنند .در بعضی موارد فقط دارو جواب نمی دهد و ممکن است لازم باشد شما روش های دیگر و یا ترکیبی از درمان ها را بکار ببرید . احتمالا زمان زیادی  برای درمان نیاز خواهد بود .اما ناامید نشوید .فقط کافیست کمی به خودتان ودرمان زمان بدهید .  اگر فرد افسرده داروی درست را در دوز مناسب و به مدت مناسب مصرف کند تا حدود 70 درصد در درمان موفق خواهد  بود .اما ممکن است  پزشک چند دارو را امتحان کند تا به درمان قطعی برسد .

دارو را همانطور که دکتر تجویز کرده مصرف کنید . یک عادت خوب خلق کنید .هر روز سر ساعت دارو را مصرف کنید .برای یادآوری بهتر است مصرف دارو را همزمان با فعالیت دیگری از قبیل مسواک زدن یا شانه کردن انجام دهید . یک جعبه داروی هفتگی تهیه کنید تا دوزهای فراموش شده را به راحتی مشاهده کنید .

هرگز بدون نظر دکتر دارو را قطع نکنید .اگر قرار است دارو را به دلایل خاصی قطع کنید پزشک اینکار را به تدریج انجام خواهد داد .اگر شما به شکل ناگهانی اینکار ا بکنید ممکن است عوارض جانبی شما را درگیر کند .و در ضمن ممکن است افسردگی دوباره باز گردد .فکر نکنید چون احساس بهتری دارید پس زمان قطع دارو فرا رسیده است  .خیلی از افراد نیاز به ادامه درمان دارند حتی زمانیکه احساس می کنند بهتر شده اند .فراموش نکنید اگر خوب هستید به دلیل تاثیر داروهاست ، پس چرا آنها را قطع می کنید ؟

تغییراتی در سبک زندگیتان بدهید .شما می توانید کارهای زیادی برای تکمیل درمان خود انجام دهید .غذاهای سالم بخورید .بیشتر میوه و سبزیجات میل کنید و کمتر شکرو روغن مصرف کنید.از الکل و داروهای مخدر دوری کنید این مواد افسردگی شما را تشدید می کنند و بر تاثیر داروها هم اثر می گذارند .حتما شب ها خوب بخوابید .بسیاری از تحقیقات نشان می دهد که فعالیت فیزیکی می تواند نشانه های افسردگی را کاهش دهد .فعالیت ورزشی را کم کم شروع کنید .با پیاده روی های کوتاه در اطراف خانه به همراه یک دوست شروع کنید .و در نهایت سعی کنید بیشتر روزها به ورزش بپردازید .

استرس را کاهش دهید . از اطرافیانتان برای کاهش استرس در کارهای روزمره و یا هر چیزی که به شما استرس وارد می کند کمک بگیرید . اگر در محیط کاری هم دچار استرس هستید راه هایی برای کاهش آن بیابید .
با خود روراست باشید .رو راست بودن با تراپیست کار آسانی نیست ولی باید بدانیدکه شفاف نبودن باعث می شود تراپی ها کارساز نباشد .اگر در مورد دیدگاه و روش درمان تراپیست خود دچار شک و تردید هستید حتما با او درمیان بگذارید . شما و او همراه با هم می توانید به رویکرد جدیدی دست پیدا کنید .

پذیرای ایده های نو باشید .شاید تراپیست از شما کارهای عجیب و غریب بخواهد و یا شما را به سمت کارهایی که دوست ندارید هل دهد .شما هم این روش ها را امتحان کنید و از پذیرفتن ایده های جدید نترسید .

عقب نشینی نکنید .شاید همین حالا شما ناامید باشید .شاید فکر می کنید که دیگر هرگز بهتر نخواهید شد .اما همین احساس ، علامت  مشکلیست که دارید .اگر  به خودتان فرصت دهید و منتظر باشید تا درمان نتیجه خود را نشان دهد باز هم خوب و سلامت خواهید شد .
 منبع : webmed. com

ترجمه دست سبز