برو اول

10 کاری که باید در 10 دقیقه اول روز انجام دهید !

10 کاری که باید در 10 دقیقه اول روز انجام دهید !

دوست دارید امروز و هر روز روز خوبی را برای خودتان رقم بزنید ؟  ردیف کردن یک سری کارهای مثبت و خلاقانه می تواند شروع فوق العاده ای برای شما باشد .جالب اینجاست که شما فقط به 10 دقیقه زمان نیاز دارید .
1. بیهوده وقت خودتان را تلف نکنید .اگر ساعت زنگ زده و قرار است راس ساعت خاصی از خواب بیدار شوید .دیگر در رختخواب چرت نزنید  و قت را تلف نکنید .
2. چیزی بنویسید . وقت خواب ایده جالبی به ذهنتان رسیده است ؟ یا حتی ممکن است خواب جالبی دیده باشید .سریع آنها را یادداشت کنید .ذهن شما هنگام خواب برای ایده ها باز است ایده هایی که شاید در تمام طول روز هرگز به ذهنتان نرسد .
3. دیروز را فراموش کنید ، روی امروز تمرکز کنید .هنوز به خاطر مسائل دیروز استرس دارید ؟ چرا ؟ شما که دیگر قادر به تغییر دادن دیروز نیستید .پس رهایش کنید .
4. به چیزی که به خاطرش خیلی سپاسگذارید فکر کنید .( مثل فرزندتان ، همسرتان و...) و یا به چیزی فکر کنید که شما را هیجان زده می کند . خوب دور و برتان را نگاه کنید حتما چیزی پیدا خواهید کرد .
5. گوشی خود را کنار بگذارید . این لطف را به خودتان بکنید و 10 دقیقه به صفحه گوشی نگاه نکنید .نگران نباشید باز هم می توانید پیام ها ، اخبار و آب و هوا را چک کنید .فقط 10 دقیقه بعد .
6. یک لیوان آب بخورید . حواستان باشد که کم آب نشوید پس اولین لیوان آبتان را بنوشید .
7. کمی آفتاب بگیرید .پرده ها را کنار بزنید .کمی آفتاب گرفتن مغز شما را بیدار می کند و به او دستور می دهد که وارد عمل شود .اگر صبح ها موقعی که هوا هنوز تاریک است از خواب بیدار می شوید حتما در طول روز یک پیاده روی کوتاه داشته باشید و یا حداقل پرده ها را کنار بزنید .
8. کمی حرکات کششی انجام دهید .با حرکات کششی اجازه دهید تا خون در رگ هایتان به حرکت در آید .
9. رختخوابتان را مرتب کنید .با این کار مطمدن باشید که روز بهتری برای خود می سازید . این مسئله از لحاظ علمی ثابت شده است .
10. یکی از کارهایی را که نمی خواهید ، انجام دهید .( و از لیست خط بزنید ) ترسیدن از کاری که از انجامش نفرت دارید بدتر و آزار دهنده تر از انجام آن کار است .پس بلافاصله آن را انجام دهید و خیالتان را راحت کنید .

منبع : apartmenttherapy
ترجمه : دست سبز